Céges adásvételi szerződés közjegyzővel
Adásvételek esetén rengeteg különböző szabályozással, előírással kell tisztában lenni, ha mindent megfelelően akarunk végezni. Ezekkel az információkkal azonban nem mindenki rendelkezik. Bonyolítja a helyzetet, ha nem magánszemélyként, hanem cégként járunk el adásvétel esetén. Szerencsére a közjegyzők tisztában vannak az előírásokkal, így segíteni tudnak az adásvétel szabályos lebonyolításában.
A szükséges dokumentumok
Céges adásvétel esetén mindenképpen szükség lesz egy cégkivonatra. A cégkivonat több feladatot is ellát, először is áttekinthetővé teszi a céget, valamint bizonyítja azt is, hogy jogunk van eljárni cégünk nevében az adásvétel lebonyolításával. Cégkivonatot igényelhetünk online és személyesen is.
Ahogy magánszemélyek esetén, céges adásvételnél is szükség lesz a személyazonosság igazoló dokumentumokra, lakcímkártyára és adókártyára is. A szerződésben fel kell tüntetni a vételár kifizetésének módját és határidejét is.
Miben segít a közjegyző?
A közjegyző független, pártatlan résztvevője az adásvétel folyamatának, így tanácsokkal tudja ellátni mindkét felet, valamint az esetleges akadályokat is ismertetni tudja.
A közjegyző által készített adásvételi szerződés közokiratnak minősül, így nem teljesítés esetén nem kell bíróságon pereskedni, hanem azonnal végrehajtás indítható a szerződés alapján.
Mindezek mellett a közjegyző segít a földhivatali ügyintézésben is., valamint az illetékes hatóságoknak is megküldi az adásvétellel kapcsolatos hivatalos dokumentumokat.